We are all just prisoners here, of our own device.

5 Apr 2015

7+1 Γουίρντ Θινγκς Μάι Ρουμ-μέιτσ Ντου

Ο τίτλος αρκεί.

Σημείωση: τυχόν γενικεύσεις σε πληθυσμούς και έθνη είναι προφανώς λανθασμένες. Αντίστοιχα γίνονται και στην ελλάδα από έλληνίδες και έλληνες και παντού. 
  • Let it lie there for some days (max. 3). Η εν λόγω πρακτική καλύπτει κάθε χώρο του σπιτιού. Από υλικά και σκεύη μαγειρικής μετά το μαγείρεμα και αρκετές σακούλες σκουπιδιών μέχρι νεοαγορασμένα πράγματα για την οικία και φρεσκοπλυμμένα ρούχα στο πλυντήριο.
    Αποτέλεσμα τούτου είναι παντού να κυριαρχεί ένα χάος και τίποτα να μην είναι εν τάξη (οξύμωρο σχήμα).
    Και επειδή η κοινωνιολογική μου ευφυΐα είναι τέτοια (μουαχαχα), συχνά συνέβαλλα και εγώ σε αυτή την α-ταξία, επιδιώκοντας να δω τι χρειάζεται για επέλθει ένα τακτοποίημα. Εξού και οι 3 μέρες μάξιμουμ, αποτέλεσμα της άριστης κοινωνιολογικής μου παρατήρησης
  • If it stinks, cover it. Η ιδέα είναι απλή. Αν κάτι βρωμάει, απλά χρησιμοποιείς κάτι για να καλύψεις την μυρωδιά, αντί να καθαρίσεις το πρόβλημα, αφού φυσικά δεν είναι η σειρά σου στο πρόγραμμα καθαρισμού -το γνωστό ανά την γερμανία Putzplan-. Η πρακτική αυτή είναι ιδιαίτερα αγαπημένη για μέρη όπως η τουαλέτα. Για ευνόητους λόγους. 
  • Δεν ξέρουν να πλένουν τα πιάτα
    Δυστυχώς δεν έχουμε πλυντήριο πιάτων. Οπότε η αποτελεσματική -όχι- πρακτική πλυσίματος πιάτων περιλαμβάνει τα εξής απλά βήματα.
    i. γέμισε με νερό τον νεροχύτη
    ii. βάλε σαπούνι,
    iii. βούτα τα όλα μέσα
    iv. βγάλ'τα να στεγνώσουν
    Προσοχή: τυχόν υπολείμματα -και μη- φαγητού εμπίπτουν απλούστατα στη σφαίρα του φανταστικού
  • You shall not pass! Στο περίπου. Για εμένα, μια κλειστή πόρτα σημαίνει ότι κάποιο άτομο θέλει την ησυχία του. Να ξεκουραστεί ή να κάνει κάτι προσωπικό. Συνεπώς, το να έχουν οι συγκάτοικοί μου τις πόρτες τους κλειστές σημαίνει ταυτόχρονα μη όρεξη για σοσιαλάιζινγκ. Και πες με, πώς θα καταλάβω εγώ πότε είναι κατάλληλη ώρα να ρωτήσω, προτείνω και ζητήσω κάτι αν η πόρτα είναι συνεχώς κλειστή και δεν ξέρω αν κοιμούνται, κάνουν σεξ, διαβάζουν ή απλά λείπουν από το σπίτι!
    Και δεν μπορώ να στήνω αυτί για να δω πότε θα ανοίξουν τις πόρτες τους λες και τους παρακολουθώ!
    Θυμάμαι, όταν έπιασαν τα πρώτα κρύα, τον συγκάτοικό μου να μου λέει ότι τώρα θα χρειάζεται να κλείνει την πόρτα. Η σκέψη μου εκείνη την στιγμή ήταν, γιατί; πότε δεν ήταν κλειστή; Εν τέλει, λόγω κρύου χρειάζεται να κλείσεις την πόρτα
  • Και ενώ η παραπάνω πτυχή της ιδιωτικότητας είναι εξαιρετικά αισθητή -όχι μόνο με τους συγκατοίκους μου- η ένταση της φωνής τους έρχεται να το αμφισβητήσει αυτό. Με δύο κλειστές πόρτες μπορούσα να ακούσω τι λένε. Και οι πόρτες έχουν πολύ καλή ηχομόνωση! (καμμία ειρωνεία). Το μόνο εμπόδιο ήταν η γλωσσική μου αν-επάρκεια.
    Και φυσικά το ότι μιλούν δυνατά δεν καθορίζεται από τις ώρες της ημέρας. Ξύπνησα μια φορά στις 6 το πρωί επειδή μιλούσαν μεταξύ τους!
  • Η λέξη "καθαριότητα" είναι σχετική. Η σχετικότητα αυτή βρίσκεται στον ορισμό, ή καλύτερα στο τι περιλαμβάνει αυτός ο ορισμός. Για εμένα η καθαριότητα δεν περιλαμβάνει μόνο τον εαυτό μου, δηλ. το σώμα μου, αλλά και τα πράγματα τριγύρω μου. Για τους συγκατοίκους μου ο ορισμός αυτός περιλαμβάνει μόνο το πρώτο.
    Ένα σχετικό του θέματος παράδειγμα: το πάτωμα είναι καθαρό εφόσον περπατάμε με κάλτσες στο σπίτι. Προφανώς, η σχέση είναι αντίστροφη: αφού είναι καθαρό το πάτωμα (μπορούμε να) περπατάμε στο σπίτι με τις κάλτσες.
    Με μια καλύτερη ματιά ωστόσο, στο πάτωμα μπορείς να βρεις από τσιμπιδάκια μέχρι κομματάκια φαγητού από την προηγούμενη εβδομάδα. Και το γαμάτο είναι όταν κοιμάσαι με αυτές τις κάλτσες.
    Γκάιλ! που θα έλεγαν (και) στο βερολίνο.
    Όσες φορές μου έκαναν την ερώτηση-statement περί καθαριότητας του σπιτιού, αναγκαστικά συμφωνούσα σκεφτόμενος -ως γαμάτος, σχεδόν πτυχιούχος, κοινωνιολόγος που είμαι- ότι το όλο ζήτημα είναι απλά ζήτημα διαφορετικής κουλτούρας.
  • Alles ist Bio-Müll. Όλα είναι βιολογικά σκουπίδια.
    Μετά από κάποιο διάστημα ο οικολόγος συγκάτοικος αποφάσισε να εφαρμόσουμε το σύστημα διαχωρισμού σκουπιδιών. Βιολογικά εδώ τα ρέστα εκεί. Φυσικά με τον καιρό διάφορα πράγματα πετάγονταν στα 'βιολογικά'. Από στάχτες τσιγάρων και σακουλάκια τσαγιού μέχρι χαρτιά και φίλτρα καφέ. Εγώ προσωπικά μόνο τα χαρτιά θα πέταγα και αυτά με κάποιους ενδοιασμούς.
Και φυσικά επειδή ήμασταν σπίτι με γκεστ σταρσ, το καλύτερο το άφησα για το τέλος
  • Και αυτό διότι ποτέ κανένα άτομο ανά τον κόσμο δεν κατέκτησε την μαγειρική τέχνη μέχρι που έβαλε τηγάνι στον φούρνο για να ψήσει. Και αυτό όχι γιατί δεν υπάρχει ταψί, αλλά επειδή τίποτα δεν είναι πιο ταιριαστό από ένα τηγάνι στον φούρνο. Ειδικά αν έχει πλαστική λαβή.
    Για το ό,τι συνέβη μετά, φταίω εγώ. Το μάτιασα το τηγάνι όταν το είδα και σκέφτηκα ότι θα πάθει κάτι μεσ' τον φούρνο.



Και τώρα που έχω μετακομίσει, για λόγους άσχετους με τους παραπάνω, μου λείπουν διάφορες τέτοιες βλακείες και γενικά η συνύπαρξή μας στο σπίτι. 

3 comments:

Purple Rompishness * ( pontici ) said...

.. αυτό με το τηγάνι , πιστεύω , οτι και να φανταστώ θα 'ναι λίγο .. ?!!!!????!!! ;ΡΡΡ

^^

Abraxas said...

Καλέ, απλά το τηγάνι έγινε ταψί. Μην ανησυχείς :P

Purple Rompishness * ( pontici ) said...

Έτσι όπως το διατύπωσες θορυβήθηκα λγκ .. :Σ :Ρ