We are all just prisoners here, of our own device.

25 Oct 2013

Τι(ς) Πταίει

Μη μπορώντας να σκεφτώ κάπως να αρχίσω, και έχοντας κάνει ήδη ένα πρόχειρο που δεν βγάζει νόημα, θα αρχίσω γράφοντας κάτι αυτονόητο(;) για την φιλία.

Ο καθένας ορίζει και αισθάνεται την φιλία διαφορετικά.

Έτσι και εγώ, πιστεύω ότι η φιλία είναι δύσκολη κατάκτηση. Η μέχρι τώρα εμπειρία μου μού έχει δείξει ότι δεν υπάρχουν και πολλοί έμπιστοι άνθρωποι και αν πιστεύεις ότι βρήκες έναν από αυτούς, περίμενε λίγο και θα το ξανασκεφτείς. 

Η φιλία για εμένα βασίζεται στην εμπιστοσύνη πάνω από όλα. (Θα έγραφα ότι βασίζεται και στο χρόνο, αλλά έχω σοβαρές ενστάσεις). Οπότε όταν δεν μπορώ να εμπιστευτώ κάποιον -και εμπιστοσύνη δεν είναι να πεις σε κάποιον κάτι που έχεις πει σε όλο τον κόσμο- δεν μπορώ και να τον αποκαλέσω ''φίλο'' χωρίς ένα κάποιο δισταγμό.

Ο φίλος και η φιλία δεν είναι επίπεδο(level) σαν σε ένα παιχνίδι που αφού το φτάσεις, από εκεί και έπειτα το έχεις κατακτήσει μόνιμα. Φίλος γίνεσαι κάθε μέρα με κάποιον, συνέχεια και για πάντα. Εδώ έχει σημαντική θέση ο χρόνος. Το να αποκαλείς φίλο τον άγνωστο που γνώρισες προχθές είναι προβληματικό. Όλα αυτά βέβαια σε θεωρητικό επίπεδο, αφού όλες μου οι ''φιλίες'' φαίνεται να έχουν μικρή διάρκεια ζωής, κάτι στο οποίο φταίω και εγώ. 

Όταν λοιπόν, σε ένα μικρό χρονικό διάστημα (για εμένα) αρχίζεις τις επικλήσεις στην φιλία, λέγοντας διάφορα του τύπου ''ως φίλος πρέπει να κάνεις κάτι για εμένα'' ''τι σόι φίλος είσαι που δεν ενδιαφέρεσαι'' και άλλα πολλά, αρχίζει κανείς να αναρωτιέται. Αν βλέπεις την φιλία σαν εργαλείο κάνεις λάθος. Και εγώ εδώ φεύγω. 

Παράλληλα, όταν δεν μπορείς να ξεχωρίσεις την φιλία από το ερωτικό, επίσης κάνεις λάθος. Η άποψή μου είναι ότι σε μια φιλική σχέση, πάντα κάποτε κάποιος από τους δύο θα σκεφτεί το ερωτικό. Και εδώ συμπεριλαμβάνονται και περιπτώσεις πέραν του ''ετεροφυλισμού''. Ίσως, να μη γίνει τίποτα το ερωτικό εν τέλει και η φιλία να συνεχίσει να υπάρχει, ίσως να γίνει κάτι ερωτικό ή ίσως να πάψει η φιλία γιατί ο ένας βλέπει τον άλλο αλλιώς. Αλλά όλα αυτά στο πλαίσιο μιας ''κρίσης'' που διαρκεί για λίγο. Αν από την πρώτη στιγμή όμως η φιλία συγχέεται με το ερωτικό, ως μέσο για αυτό (δηλ. το ερωτικό) τότε είναι που υπάρχει μεγάλο πρόβλημα που μπορεί να γίνει και προσβλητικό αν ο άλλος δεν το βλέπει έτσι. Όλοι ξέρουμε ζευγάρια που κάποτε ήταν φίλοι.

Αλλά τι γίνεται όταν δεν θεωρείς τον άλλο ''φίλο'' όπως σε ''θεωρεί'' εκείνος, επειδή με κάποιες πράξεις του σταμάτησες να τον εμπιστεύεσαι, και όταν ξέρεις, είτε από υποννοούμενα, είτε από μεθυσμένα και μη μηνύματα, ότι πρώτα από όλα τελικά δεν σε βλέπει ως φίλο αλλά ως κάτι που περιέχει το σεξουαλικό.

Και το θέμα γίνεται πιο περίπλοκο όταν ο άλλος είναι ομοφυλόφιλος.

Στο πρώτο μου έτος έτυχε να γνωρίσω έναν ομοφυλόφιλο, ο οποίος με αποκαλούσε και φίλο, όταν εγώ δεν τον έβλεπα έτσι, μέχρι που ανακάλυψα ότι αυτό που ήθελε τελικά ήταν να με ρίξει στο κρεββάτι του, όταν προηγουμένως μάλιστα με διαβεβαίωνε ότι δεν βλέπει έτσι τους ''φίλους'' του. Ναι μπέρδεμα. 

Σταμάτησα να έχω οποιαδήποτε επαφή μαζί του έκτοτε και επίσης ανακάλυψα ότι δεν είναι και καθόλου αξιόλογος άνθρωπος. Αν ήταν ειλικρινής εξ αρχής δεν θα ένοιωθα προσβεβλημένος όπως τότε, όταν ο άλλος φρόντιζε να μου υπενθυμίζει συνεχώς ότι είμαι ''φίλος'' του. 

Και αργότερα, έχοντας πάρει το μάθημά μου αποφάσισα να είμαι πιο προσεκτικός και να μη δίνω λάθος εντυπώσεις, μέχρι που έτυχε να γνωρίσω και δεύτερο ομοφιλόφυλο. Και τα πράγματα πήγαιναν όντως καλύτερα και προσπαθούσα να μη περνάω λάθος μηνύματα, μέχρι που μια μέρα σε ένα ραντεβού μου με μια κοπέλα, ο άλλος ξέσπασε χωρίς λόγο. Οπότε και εγώ κατάλαβα ότι όλο αυτό τον λίγο καιρό τα πράγματα ήταν εντελώς αντίθετα από αυτά που πίστευα και έτσι τελείωσε το όλο θέμα. Μέχρι που μετά από ένα χρόνο έτυχε να συναντηθούμε, έχοντας ξεχάσει τα παλιά (αμ δε), και κατέληξαν έτσι τα πράγματα που αρχίσαμε να κάνουμε πάλι παρέα. Ώσπου πάλι άρχισαν να εμφανίζονται σημάδια ότι ο άλλος δεν με βλέπει ως φίλο, αλλά ως κάτι που μπορεί και να του κάτσει. 

Από την πρώτη ρίξη της σχέσης αυτής, έπαψα να εμπιστεύομαι και στο ελάχιστο το συγκεκριμένο άτομο και κρατώντας μια απόσταση ουδέτερη χωρίς πολλά πολλά, χωρίς παράλληλα να δίνω δικαιώματα και χωρίς να δίνω την εντύπωση ότι θεωρώ τον άλλο κολλητό μου.

Τον τελευταίο καιρό η κατάσταση έχει έρθει σε ένα αδιέξοδο. Από την μια επικαλείται την ''φιλία'' μας, η οποία για εμένα δεν υπάρχει, και από την άλλη παραδέχεται ότι το πήδημα είναι από τις πρώτες σκέψεις του για εμένα. Και νόμιζα ότι εγώ είμαι κυκλοθυμικός.

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, εγώ είμαι τόσο απασχολημένος και θα είμαι για το επόμενο εξάμηνο/έτος, που έχω ελάχιστο χρόνο για κάτι εκτός από διάβασμα και υποχρεώσεις. Η διαμονή μου στο εξωτερικό με επηρέασε θετικά με αποτέλεσμα να έχω καθιερώσει ένα καθημερινό πρόγραμμα το οποίο λίγες κενές ώρες προβλέπει, με συνέπεια να έχω παραμελήσει σχέσεις μου με ανθρώπους που εμπιστεύομαι περισσότερο. Είμαι τόσο απασχολημένος που μπορεί να περάσει ο έρωτας της ζωής μου και να τον χάσω.....σταματάω εδώ γιατί πνίγηκα.


2 comments:

Nemo said...

Το να αποκαλείς φίλο τον άγνωστο που γνώρισες προχθές είναι προβληματικό.

So fucking true, it hurts.

Να πούμε και την μαλακοφιλοσοφία μας; Η φιλία δοκιμάζεται και στο χρόνο και στις καταστάσεις εξ' ίσου. Και στην απόσταση λίγο, αν και πλέον αυτό ψιλοαναιρείται μιας και βλέπεις τους άλλους μέσω Σκάιπ καθημερινώς...

Αν ξέρεις έναν άνθρωπο δέκα χρόνια και η σχέση σας δεν έχει αλλοιωθεί σε αυτά τα δέκα χρόνια, είναι φίλος σου. Αν κάποιος επιλέξει εσένα αντί για μια σχέση (όπου το έταιρον ήμισι δεν σε χωνεύει και θέτει το δίλημμα "Ή ΕΚΕΊΝΟΣ Ή ΕΓΏ!" πάλι φίλος σου είναι.
Και κάποιος που θα τρέξει για σένα όπου και να είσαι, ό,τι κι αν περνάς, και θα είναι δίπλα σου θα είναι φίλος κι αυτός.

Όλα τα υπόλοιπα είναι ευφημισμοί. Και όποιος αποκαλεί κάποιον άλλον φίλο ενώ τον ξέρει μια βδομάδα θέλει ανασκολοπισμό και δέσιμο σε καρέκλα σε δωμάτιο όπου θα παίζει επι 24ώρου βάσεως το CD της Βέρας Λάμπρου...

Abraxas said...

Δεν μπορώ να απαντήσω κάτι σε ένα αυτάρκες σχόλιο.

Αλλά, σου έχω πει ότι μου αρέσουν τα βασανιστήρια που προτείνεις; Για αυτό και εγώ όταν κάνω κυβέρνηση θα σε κάνω πρόεδρο προπαγάνδας και βασανισμού :D

Hasta la victoria siempre!