We are all just prisoners here, of our own device.

19 Oct 2012

Ελληνικές Αστικές Συγκοινωνίες
Ο ΟΑΣΑ τουλάχιστον μέχρι τώρα είναι κρατικός. Ωστόσο, όλοι παραπονιούνται για την κατάσταση της χώρας, της μηδενικής πρόνοιας και άλλα πολλά. Με το δίκιο τους, ΑΛΛΑ όπως είπε και ο ΠΑΠ(Παπαδήμος) ''Ask what you can do for your country''. Δεν είναι δυνατόν να κλαιγόμαστε ότι μας φταίνε όλα σε αυτή την χώρα και εμείς σε τίποτα. Το εισιτήριο ακόμα και αν ήταν 0,30 € και 0,60 € αντίστοιχα για τα 0,70 € και 1,40 €, ΚΑΝΕΝΑΣ Ελληναράς δεν θα το αγόραζε.
Στα εξωτερικά, για όσους δεν έχουν βγει παραέξω και δεν ξέρουν τι σημαίνει πολιτισμός (γιατί θέμα πολιτισμού είναι. Επίσης, άτομα που έχουν πάει έξω και γύρισαν πίσω ίδια δεν εξαιρούνται από τους υπόλοιπους τύπους του καναπέ) τα εισιτήρια είναι πιο ακριβά από το 1,40 σου. Ναι θα μου πεις ότι η κατάσταση είναι καλύτερη εκεί από άποψη εξυπηρέτησης και λοιπά. Για να είναι η κατάσταση καλύτερη πρέπει ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΕΝΑ ΑΝΤΙΤΙΜΟ προφανώς... Λογικό;
Πήγα το καλοκαιράκι Βρυξέλλες, για λίγες ώρες μην φανταστείς, και μάντεψε πόσο πλήρωσα το εισιτήριο από το Κέντρο στο Αεροδρόμιο. ... ... ... ... 7,60 € Και δεν είχε ούτε έκπτωση για φοιτητές, ηλικιωμένους και λοιπές κατηγορίες. Και εσύ πόσο πληρώνεις το εισιτήριο για το αεροδρόμιο; 5 € με το λεωφορείο και 8 € (τώρα πια) για το μετρό. Και έχεις ΚΑΙ έκπτωση 50% αν είσαι στις παραπάνω κατηγορίες.
Στην Γαλλία από την άλλη, το απλό εισιτήριο, ΜΙΑΣ διαδρομής και όχι για μιάμιση ώρα που έχουμε εδώ, κάνει 1,70 €. Εννοείται πώς δεν συμφέρει για να πας στην γιαγιά σου και να γυρίσεις και επομένως για αυτό όλοι οι Γάλλοι έχουν καρτούλα απεριόριστων διαδρομών. (Η οποία κάνει 18 για την πρώτη και δεύτερη ζώνη. Δηλαδή όλο το ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΠΑΡΙΣΙ ενώ εμείς έχουμε μια με 45 και 23 €)

Δηλαδή τι θέλουν μερικοί για να πάρουν εισιτήριο; Να γίνουν όλα ιδιωτικά όπως είναι σε Γαλλίες και Αγγλίες και να μπαίνουμε όλοι από την μπροστά πορτούλα δείχνοντας το εισιτήριό μας;
Φυσικά ο οδηγός εκεί έχει την δική του θέση-κελί για τους ''αναρχικούς'' που δεν γουστάρουν να πληρώσουν. Και εκεί εντάξει, δεν συμβαίνουν τόσα περιστατικά του τύπου όρμηξα στον οδηγό επειδή δεν γουστάρω να πληρώσω.
Αλλά φαντάσου τι θα γίνει εδώ. Ο κάθε οδηγός θα πρέπει να είναι στην θέση-κελί του μαζί με μια ομάδα των ΜΑΤ (ιδιωτικά ΜΑΤ). Γιατί φαντάσου τώρα να πεις σε Έλληνα ότι αν δεν έχει εισιτήριο δεν μπορεί να μπει. Θα αρχίσει να γκαρίζει, να ρίχνει τα γνωστά σε όλους ''καντήλια'' και απλά θα μπει και θα κάτσει μέσα χαλαρά. Αν είναι και κανένας γυμνασμένος ξυρισμένος μπορεί να βαρέσει και κανέναν. Αν έχει και παρέα κιόλας, ο καημένος ο οδηγός τι μπορεί να κάνει; Θα νοιώσει όπως νοιώθουν οι αλλοδαποί όταν τους τραμπουκίζουν τα Χρυσά Αυγά.
Δεν σου φταίει ο οδηγός δυστυχώς. Την δουλειά του θα κάνει.
Προχθές ή εχθές μπήκα σε λεωφορείο στην ΑΘΗΝΑ, που δεν είναι ιδιωτικά όπως είναι σε Κρήτες, Νησιά και λοιπά, και από την αφετηρία μέχρι το τέρμα από τα 50 άτομα που μπήκαν στο λεωφορείο, εγώ και 3-4 γιαγιάδες είχαμε εισιτήριο.
Μετά κλαιγόμαστε γιατί δεν έχει λεωφορείο κάθε 5 λεπτά όπως τις παλιές χρυσές εποχές (ήταν ποτέ έτσι;). Πώς να έχει όταν δεν υπάρχουν χρήματα για να συντηρήσει; τόσους οδηγούς!;!. Όταν από τα 4 εκατομμύρια (αν και πολύ μου φαίνεται) που χρησιμοποιούν τα Μετρό, Λεωφορεία κλπ μόνο οι 500.000 ΚΑΙ ΑΝ να χρησιμοποιούν εισιτήριο. Επομένως, εφόσον εσύ μη ακυρώνοντας το εισιτήριό σου δεν δίνεις χρήματα στις Συγκοινωνίες, το κράτος δεν έχει χρήματα για να τις διατηρήσει. Έτσι αναγκάζεται να κάνει δύο πράγματα.
Ή να συμπληρώσει από αλλού, αν έχει πλεόνασμα (τώρα η ''συζήτηση'' στρέφεται σε ιδεατό τύπο, γιατί μόνο πλεόνασμα δεν έχει) ή να μειώσει τα έξοδα του εκάστοτε θεσμού εφόσον η σχέση '''Εσοδα-Εξυπηρέτηση'' είναι παντελώς ασυνάρτητη. Έχεις έσοδα 100.000€ ας πούμε που αναλογεί σε 90.000 επιβάτες και συνολικά εξυπηρετείς 4 εκατομμύρια. Κάτι δεν πάει καλά προφανώς. Οπότε αναγκάζεσαι να περιορίσεις αυτό που πάει λάθος.
Υπάρχει και μια τρίτη επιλογή η οποία δεν ισχύει για την Ελλάδα.
Να λάβει μέτρα για την εξάλειψη του φαινομένου.  Τώρα σώθηκες. Όλο βάζουν ελεγκτές και ελεγκτές δεν βλέπεις βρε παιδί μου. Εδώ υπάρχουν δύο τρόποι αιτιολόγησης του φαινομένου.
1) Οι ελεγκτές πήζουν στην δουλειά και πάντα πριν ελέγξουν όλο το λεωφορείο έχουν βρει περισσότερους χωρίς εισιτήριο από όσους μπορούν να κουμαντάρουν και αναγκάζονται να κατέβουν για να τους πάνε στο αστυνομικό τμήμα ή όπου αλλού τους πάνε. ή
2) Οι ελεγκτές ΞΥΝΟΝΤΑΙ.
Χμμμ τι να συμβαίνει άραγε...
Χρησιμοποιώ τα αθηναϊκά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για πολλά χρόνια και ελεγκτή έχω πετύχει 3 φορές όλες και όλες. 
Οι μόνες φορές που έχω μπει χωρίς εισιτήριο ήταν για να πάω δύο στάσεις παραπάνω, γιατί πολύ απλά ήμουν πολύ κουρασμένος για να περπατήσω την ΑΝΗΦΟΡΑ μέχρι το σπίτι μου. Και ναι! Αυτό είναι καλύτερη δικαιολογία από τις δικαιολογίες όσων δεν πληρώνουν εισιτήριο.

2 comments:

Γιώργος said...

"Χμμμ τι να συμβαίνει άραγε..."
-Tο 1 OFC. Οι ελεγκτές είναι πόλυassholοι αν δεν το ξέρεις... προφανώωως.

Abraxas said...

Εσύ φυσικά το ξέρεις....Ψεύτη!

Ναι αυτό δεν το είχα σκεφτεί...προφανώς.